Lessen

Lesaanbod

Ons lesaanbod bestaat uit verschillende lessen yoga en pilates. Het aanbod varieert tussen inspanning en ontspanning, biedt uitdaging voor zowel beginners als gevorderden en biedt mogelijkheid voor verdere verdieping in de thematiek van yoga.
Ashtanga Basic

Ashtanga yoga is een dynamische en intensieve vorm van yoga met een vaste reeks houdingen. De vaste reeks zorgt ervoor dat je minder afhankelijk bent van de uitleg van een docent en je aandacht naar binnen kunt brengen. Zo kun je de focus leggen op een goede uitvoer van de houding gestuurd door je ademhaling.

In deze Ashtanga Basic les doorlopen we de Ashtanga Primary Series op rustige wijze en geven we uitleg. Er is veel aandacht voor de juiste ademhaling en het hebben van de juiste focus. Deze les is bij uitstek geschikt voor de beginnende (astangha) yogi die wil leren hoe je bepaalde houdingen op een juiste en verantwoorde manier kunt uitvoeren. Indien nodig geeft de docent variaties op houdingen, fysieke ondersteuning en aanpassing in de houdingen. De standaardduur van deze les is 75 minuten, maar is ook te volgen in een les van 60 minuten.

Ashtanga Half Led

Ashtanga yoga is een dynamische en intensieve vorm van yoga met een vaste reeks houdingen. De vaste reeks zorgt ervoor dat je minder afhankelijk bent van de uitleg van een docent en je aandacht naar binnen kunt brengen. Zo kun je de focus leggen op een goede uitvoer van de houding gestuurd door je ademhaling.

In deze Ashtanga Half Led les word je begeleid door de eerst helft van de Ashtanga Primary Series. Lessen worden gegeven in een mix van Nederlands en Sanskrit. Het tempo en niveau ligt hoger dan bij de Basic les en er is minimale uitleg wat betreft houdingen en transities. Je wordt nog steeds geholpen met uitlijning, bandhas en ademhaling. Indien gewenst krijg je van de docent fysieke aanpassing en ondersteuning. Deze les duurt 75 minuten.

Ashtanga Mysore

Ashtanga yoga is een dynamische en intensieve vorm van yoga met een vaste reeks houdingen. De vaste reeks zorgt ervoor dat je minder afhankelijk bent van de uitleg van een docent en je aandacht naar binnen kunt brengen. Zo kun je de focus leggen op een goede uitvoer van de houding gestuurd door je ademhaling.

In deze Mysore les voer je zelfstandig jouw Ashtanga beoefening uit en kun je binnen de lestijden (zie rooster) op ieder gewenst moment beginnen. In tegenstelling tot een reguliere les krijg je één-op-één aandacht van de docent die jou geleidelijk nieuwe houdingen aanreikt zodat je deze correct kunt aanleren. Je krijgt persoonlijke aanpassingen in de houdingen zodat je je uitlijning en techniek kunt verbeteren. Zo vergroot je je bewustzijn in de houdingen en boek je vooruitgang in de ontwikkeling van jouw beoefening. Deze les is geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Voor het volgen van de Mysore lessen is het een voorwaarde dat je minimaal 3 keer per week je beoefening doet en minimaal 1 keer per week naar de les komt.

Yin

Yin yoga is een rustige vorm van yoga waarbij de nadruk ligt op het ontspannen van je spieren en bindweefsel. Yoga houdingen worden drie tot vijf minuten vastgehouden en geven daardoor een diepe ontspanning op zowel fysiek als mentaal vlak. De docent ondersteunt je bij het vinden van ontspanning in de houdingen. Deze les is geschikt voor zowel beginners als gevorderden en duurt 60 of 75 minuten (zie rooster).

Vinyasa

Vinyasa Flow is een aftakking van Ashtanga yoga, maar kent geen vaste reeks. De houdingen worden vloeiend uitgevoerd en gestuurd door de ademhaling. De inhoud van de lessen wisselt regelmatig en het niveau wordt aangepast aan de groep. De docent geeft diverse opties voor het uitvoeren van de houdingen en indien gewenst ontvang je aanpassingen om je in de uitvoer van de houdingen te ondersteunen. Deze les is geschikt voor zowel beginners als gevorderden en duurt 60 of 75 minuten (zie rooster).

Pilates l

Pilates richt zicht op het versterken van je core en het verbeteren van je lichaamshouding. Iedere les begint met bewustwording van je houding, je ademhaling en je core. Vervolgens werk je met grondoefeningen aan het versterken van de dieper gelegen rug- en buikspieren. In deze Pilates I les voer je de oefeningen uit op eigen niveau en in eigen tempo waarbiij je jezelf ondersteunt met je ademhaling. De les is geschikt voor beginners en licht gevorderden. Indien benodigt ontvang je van de docent aanpassingen zodat je meer uit je training kan halen. Deze les duurt 60 minuten.

Pilates ll

Pilates richt zicht op het versterken van je core en het verbeteren van je lichaamshouding. Iedere les begint met bewustwording van je houding, je ademhaling en je core. Vervolgens werk je met grondoefeningen aan het versterken van de dieper gelegen rug- en buikspieren. In deze Pilates II les zijn de oefeningen uitdagender en ligt het tempo hoger. Je kunt aan deze les deelnemen als je al langer pilates doet, bij een level I les goed mee kunt en een extra uitdaging wil. Deze les is niet geschikt voor de beginner of in het geval van klachten en blessures. Deze les duurt 60 minuten.

Yoga Lab

Yoga lab is een les waarbij we thema’ s, technieken en houdingen verder onderzoeken. Je verdiept je yogakennis en krijgt voldoende ruimte om dit direct zelf toe te passen in jouw eigen beoefening. Deze les kan door zowel beginners als gevorderden gevolgd worden. Deze les duurt 60 minuten.

Lesrooster

 

In de maanden juli in augustus is er een zomerrooster. Wanneer je inlogt is dit zichbaar in ons boekingssysteem.

Maandag

6:00-7.30 Mysore Sander en Ellen
7.30-9.00 Mysore Sander en Ellen
9.15-10.15 Yin Sander
10.30-11.45 Vinyasa Sander
18.30-19.30 Ashtanga Basic Ellen
19.45-20.45 Pilates l Ellen
21.00-22.00 Yin Ellen

Dinsdag

16.45-18.45 Mysore Sander en Ellen
19.00-20.15 Ashtanga Basic Sander
20.30-21.30 Yoga Lab Sander

Woensdag

6:00-7:30 Mysore Sander en Ellen
7:30-9:00 Mysore Sander en Ellen
9:15-10:15 Pilates l Ellen
10:30-11:45 Ashtanga Basic Ellen
18:30-19:30 Pilates ll Ellen
19:45-20:45 Pilates l Ellen
21:00-22:00 Yin Ellen

Donderdag

16.45-18.45 Mysore Sander en Ellen
19.00-20.15 Ashtanga Half Led Sander
20:30-21:30 Vinyasa Sander

Vrijdag

6.00-7.30 Mysore Sander en Ellen
7.30-9.00 Mysore Sander en Ellen
9.15-10.15 Pilates Ellen
10.30-11.45 Vinyasa Ellen

Zaterdag

9.15-10.30 Ashtanga Half Led Sander

Zondag

9.00-10.15 Vinyasa Sander of Ellen
10.30-11.45 Yin Yoga Sander of Ellen

Aanmelden voor de lessen?

 

Via ons online boekingssysteem kun je je aanmelden voor je favoriete lessen.